Wednesday, October 13, 2010

איך חברות תקשורת גדולות ובנקים דואגים שלא תראה כמה אתה משלם בחשבון החודשי - או - איך לשלוט בהוצאות החודשיות

לחברות תקשורת יש מוטו - שלקוחות לא ישימו לב שיורד הכסף

זה מתחיל בלחייב בהוראות קבע
וזה מסתיים ב"מגמה ירוקה" של "בוא נחסוך נייר" ותקבל חשבונית אלקטרונית במייל
רק מה, החשבונית במייל היא לא חשבונית ! היא קישור לדף כניסה לאתר של החברה שם צריך למלא סיסמא ושם משתמש בשביל להכנס לפורטל האישי וממנו צריך לחפש את הקישור לחשבונית

הגדילו לעשות חברות אורנג' ובזק : אורנג' גם שולחים לך כל פעם אס אם אס עם קוד לסלולרי שתזין באתר כדי להכנס (לפורטל של השב"כ יותר קל להכנס) ובזק הפעילו את פטנט ה 8-6 תווים לסיסמא - פטנט ידוע שגורם לך לייצר סיסמא מיוחדת רק לאתר שלהם ששונה מהסיסמא הקבועה שאתה משתמש לכל האתרים הלא חשובים כי יש לך מקסימום 8 תווים ומינימום  6 ואז כמובן אתה לא זוכר את הסיסמא ומוותר על כל העסק המסובך שנקרא לראות כמה יצא לך בחשבונית החודשית
פעם כתבתי תוכנה חינמית שנכנסת לך אוטומטית לכל אותם אתרים שכאלה ושולחת לך אס אם אס חינם בתחילת כל יום עם החשבון המעודכן שלך - לדעתי זה הפתרון לכל חברות ההוצאות המשתנות למיניהם - סלולר, תקשורת קווית פנים ובין לאומי וחברות כרטיסי האשראי - כשאתה רואה ברמה היומית כמה אתה מוציא זה פחות מפתיע אותך בסוף החודש ויותר קל לשלוט בתוצאות. לא סתם בכל תכניות הצרכנות ממליצים למי שקשה לנהל הוצאות חודשיות לבטל את כרטיסי האשראי ולעבוד במזומן 

את התכנה הפסקתי לתחזק אחרי שכמה אתרים שינו את שיטת הכניסה אליהם ואז הורדתי אותה מהאינטרנט - אני צריך למצוא זמן לחזור אליה ולסדר אותה שוב.

משיכת יתר של בנקים זה בדיוק אותו דבר, בו לא נחתים כל לקוח על כל הלוואה, אלא נפתח פתח להלוואות "אוטומטיות" בריבית שערוריתית שגבוה תמיד מריבית של הלוואה שתיקח בבקשה ספציפית - כל פעם שלקוח יכנס למינוס נתן לו הלוואה שכזו וגם אין צורך ליידע אותו. ואהה כן... כמעט שכחתי ... נחייב אותו גם בעמלת מינימום שלא קשורה לגובה המינוס מעבר לריבית כדי שישתלם לנו הבנקים עוד יותר.

לפני כמה שנים יצא חוק נגד התופעה מכיוון שהבנקים יכלו לא לשים לך גבול על רמת משיכת היתר - אם אני הייתי בנק שמנסה להרוויח כסף מכל דבר - לא הייתי מגביל אנשים למינוס של 5000 הייתי נותן להם גם 20000 , מה איכפת לי זה בעצם הלוואה שאני נותן בריבית של 15% (כמובן כל עוד אני חושב שתוכל לשלם את זה) . החוק קבע שכל אזרח צריך לקבוע מראש מול הבנק בהסכם חתום את גובה המינוס או גובה האשראי שהבנק יספק לו והבנק מחויב לא לעבור סכום זה. רק מה היתה הבעיה ? שלקראת ההצבעה הסופית של החוק הלובי של הבנקים לחצו וקיבלו סעיף שאומר שאם הבנקים ירצו בכך הם יוכלו לא לדחות בקשות התחייבות לתשלום מעבר לסכום שנקבע וכל זאת על פי שיקול דעתם... זה בעצם אומר שאם חתמת על גובה אשראי 0 (או לא חתמת בכלל שזה אותו דבר) אז אם אתה בפלוס שקל והגיע הוראת קבע או חיוב כרטיס אשראי של 1000 שח הבנק רשאי לתת לך את ה1000 כהלוואה עדיין אבל בריבית חריגה במיוחד כי זה מעל מה שקבעת מראש איתו - איזה יופי - במקום לשלוח לחברת כרטיס האשראי מכתב שאין כסף עבורם בחשבון ולתת להם את המכה שהם אחר כך יעבירו אליך שילמד אותך איך לנהל נכון את כספך (ללכת לקחת הלוואה מראש מהבנק כשאתה יודע שתחרוג ממה שיש לך ואז גם לקבל ריבית הרבה יותר נמוכה) הם עושים בדיוק להיפך ! ועושקים אותך עוד יותר

עוד דוגמא לעסק הנל - כרטיס אשראי מולטי שנותן לך "לשלוט בהוצאות" בפועל הוא פשוט גירסה דרקונית של משיכת יתר - אם נסכם איך הוא פועל במשפט זה יראה ככה: הכרטיס הוא כמו כרטיס אשראי רגיל, רק מה, יש לו סכום קבוע שיורד בסוף החודש (בשאיפה ובברירת מחדל סכום זה יהיה כמה שיותר נמוך) כל מה שלא ירד ייחשב כאילו לקחת מחברת האשראי הלוואה בריבית ששואפת ל 20% (!!!) שזה ריבית שגובלת בשוק האפור ובנוסף נשתדל בכל דרך אפשרית להקשות על הלקוח בשיטות שתוארו בתחילת הפוסט שלי לראות כמה הלקוח מוציא חודשית וכמה הופך להלוואה וכמה יורד בסוף החודש

המלצה שלי - הוציאו כל שבוע 1000-1500 שח במזומן והשתמשו בו כמה שיותר במקום כרטיס אשראי (לפעמים כגון מבצעים מיוחדים עדיף כרטיס אשראי אבל זה לא רוב המקרים) בנוסף העדיפו לקבל חשבוניות בדואר רגיל

Monday, October 11, 2010

Orange mobilink lite annoying bug and how to avoid reboot





A Very annoying bug with mobilink cellular modem for laptops is that sometimes you insert it and it won't bring up the connect screen shown above. There is a mobilink in the taskbar on the bottom but it can't be maximized to show the connect button. It also can't be closed even through the quick launch item.

Usually you need to reboot to connect to the internet.

A quick solution is to take out the cellular modem card, press ctrl-shift-esc and select the process 'Lite' and then do 'end process'. Now when you insert your mobilink card again it will bring up the screen without rebooting.

Tuesday, October 5, 2010

Current technology comparison HTML5 vs. Flash (developer point of view)


Check out this new in depth article showing the current situation of HTML5 vs. Flash technologies, reviewing different use cases and showing current statistics across different platforms desktop and mobile:

http://www.visionmobile.com/blog/2010/09/the-flash-vs-html5-endgame/

The article also shows the different options available to developers the need to choose between these two technologies.

Here is another article, written by a flash programmer that tried to convert his flash application to HTML5 and succeeded - see what he has to say about it here:

http://www.neuroproductions.be/experiments/trying-html5-as-flash-developer/

Finally, a great HTML5 online game:

http://www.benjoffe.com/code/games/torus/

Monday, October 4, 2010

How to set a new/transferred domain to point to a dedicated server on godaddy

As usual the most simple tasks are the hardest on godaddy servers.
When you register a new domain or transfer an existing domain from another registrar to godaddy you probably want to point that domain to your hosting service (existing hosting server on godaddy or elswhere).

By default after transferring a domain to godaddy, the nameservers stay what they where before - you want to use godaddy nameservers and add a "A" record to point to your hosted server -

To do this you first need to perform a temporary step and to 'park' your domain with godaddy, this changes the nameservers used by your domain to godaddy nameservers.
(select your domain and choose 'nameservers' -> 'set namservers -> choose the park option)

After this you will be able to access the "Total DNS" panel controler for your domain, and there you can add an 'A' Record to point the domain to your hosting server (the web server) IP address. You can also create a wildcard subdomain to point to your web server.
[select your domain or refresh the domain page you were on before, near 'Total DNS' click 'Total DNS control' - there you will have a single A record pointing '@' to the parked IP address - edit it and change it to your web server's IP and optionally add more A recored for other subdomains you want to reference (e.g. www.mydomain.com, sub2.mydomain.com, etc ...) you can also add an A record for a wildcard subdomain *.mydomain.com to point to your web server, but then checkout my wildcard article for IIS configuration needed http://me-ol-blog.blogspot.com/2010/09/wildcard-domain-problems-with-iis-607x.html )

Sunday, October 3, 2010

Can't restore MSSQL database problem

This is a problem I encounter so many times.

Errors like database is locked or there are existing locks or cannot get exclusive access to the database always give me headaches and don't let me restore a DB over an existing one.

There are many complex solutions that deal with killing processes in the DB and moving it to single user mode - which tend to be very cumbersome and not always possible.

The simple solution is, if you manage to get your DB offline and delete it - you can restore your DB.
And usually you can offline and del your DB by disconnecting all connections by just restarting the MSSQL service in the windows service manager.